Câte fps
Adica nu 1 frame la fix 3.
- Вы, люди, поглощены идеей Бога.
- Мы хотим, чтобы они как можно скорее приступили к занятиям.
Percepem la intervale aleatorii, de exemplu: Percepem primul frame la 3. Percepem al doi-lea frame la 5.
Cei mai mulți oameni cred că cu cât FPS-ul va fi mai bun în procesul de grafică pentru jocuri.
Astfel ajugem sa vedem de fapt 15 fps din cele 30 afisate de catre display. La 15 fps deja vizualizam sacadat.

In cazul display-urilor care au capacitatea sa afiseze din ce in ce mai multe fps-uri automat se acopera o plaja mai mare dintr-o secunda. De exemplu la fps inseamna ca display-ul va afisa 1 cadru la fiecare 0.
In acest caz totul este mult mai cursiv. Ca si experiment: 1.

Poriti un video cu ceva actiune, schimbare de imagine. Inchideti ochii si descidetii pentru 1 secunda la apoi ii inchideti pentru 3 secunde.
Dacă este prea scăzut, jocul suferă.
Deschideti iar ochii pentru 1 secunda apoi inchideti iar pentru 3 secunde. Aceasta este transpunerea modului de procesare al ochiului uman, sa spunem câte fps un fel de slow motion.
- Care este viteza acceptabilă pentru FPS?
- Câte cadre percepe ochiul uman? ⋆ zoso blog
- Care este viteza acceptabilă pentru FPS? - GPUCheck Romania / România
- Rata de FPS te face învingător: victorie măsurată în milisecunde | NVIDIA
- Unii spun că 30 fps este tot ce ai nevoie într-un joc și mai mult de atât este doar fiță, referindu-se la monitoarele de gaming cu refresh mai mare de 60 Hz, plăci video puternice și tehnologia G-Sync.
Desigur, asta nu se intampla la nivel de inchis pleoapele, e doar o simulare. Acum incercati altfel: inchideti ochii cat de repede puteti si câte fps cat de repede puteti.
How many frames a second do you need?
Clipiti continuu cat de repede puteti, mai exact. Ei bine? Cum se vede acum video-ul?
Care este diferența dintre Hz și fps și cum diferă 60fps cu un monitor de Hz față de ceva care rulează fps pe un monitor de 60Hz? Răspunsul 1: Cei doi termeni nu sunt, de fapt, prea diferiți. Un monitor de 60Hz poate afișa orice framerate de până la 60 fps fără nicio problemă. Orice peste 60fps arată în continuare exact ca 60fps, deși ruperea ecranului obiectele cu mișcare rapidă pot avea jumătate din ele flash sau să nu apară corect. Un montator de Hz poate afișa orice framerate de până la fps fără nicio problemă.
Mai cursiv, nu? Cam acelasi lucru si cu ochiul uman vs fps-uri. Desigur, cu cat numarul de fps-uri este mai mare, de regula peste fps-uri, deja devine iutil.
